سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

خشم مسلمانان از سخنان توهین‌آمیز پاپ

 

اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان، در مورد مسلمانان که به عقیده برخی در ضدیت با دین اسلام بیان شده، انتقادات رو به افزایشی را در میان تعدادی از کشورهای اسلامی موجب شده است.
به گزارش بی بی سی، پاپ روز سه شنبه (12 سپتامبر)، در جریان سفر یک هفته ای خود به آلمان سخنانی بیان کرد که ظاهرا مفهوم جهاد در اسلام را زیر سوال برده است.

وی در نطق خود در دانشگاه "رگنزبورگ" آلمان از یک امپراتور مسیحی قرن چهاردهم (مانوئل دوم قسطنطنیه) نقل کرده که به یک مسافر ایرانی گفته است که پیامبر اسلام برای جهان ارمغانی جز خشونت نداشته است.

پاپ در نطق پایان سفر شش روزه خود به آلمان به نقل از این امپراتور دوره بیزانس گفته است: "پیامبر اسلام برای جهان فقط شرارت و اعمال غیرانسانی به ارمغان آورده و از جمله دستور داده که دین را با زبان شمشیر گسترش دهید."

جاوید احمد گامدی، از روحانیون ارشد مسلمان پاکستان، اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم را غیرمسئولانه خوانده و تاکید داشته است که مفهوم جهاد از دید اسلام این نیست که دین را باید با قدرت شمشیر گسترش داد.

گزارشگر بی بی سی می گوید یکی از روزنامه های ترکیه نوشته است که پاپ از این امپراتور قرن چهاردهم میلادی به عنوان وسیله ای برای ابراز نظرات شخصی خود استفاده کرده است.

پلیس در کشمیر تحت کنترل هند روزنامه هایی را که متن سخنرانی پاپ را منتشر کرده بود، جمع آوری کرده است تا از بروز هرگونه تنش در این منطقه مورد مناقشه پیشگیری کند.

در ترکیه، "علی بارداک اوغلو"، رییس سازمان امور دیانت این کشور، گفت که اظهارات رهبر کاتولیک های جهان خصمانه بوده و از وی خواست تا از مسلمانان جهان عذرخواهی کند.

وی گفت "امیدوار است که اظهارات پاپ منعکس کننده نفرت قلبی وی از اسلام نباشد.

فردریکو لومباردی، یکی از سخنگویان واتیکان، مقر حکومتی رهبر کاتولیک های جهان، گفت به نظر وی منظور پاپ از ابراز این اظهارات انتقاد از اسلام نبوده است؛ این اظهارات یادآور این موضوع بوده است که اگر فردی از مذهب تعبیر خشونت آمیز داشته باشد، در واقع با ذات پروردگار در تضاد بوده است.

پاپ قرار است در ماه نوامبر از ترکیه دیدن کند.


نوشته شده در  جمعه 85/6/24ساعت  12:0 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()